mandag den 13. juli 2015

Første dag i Ungarn

Vi stod op til plaskende regnvejr. Pavillonen var væltet halvt ind over teltet og Lars havde ligget for tæt på dugen, så hans madras var våd.

Men efter et varmt bad og noget morgenmad, så var vi fit for fight.

Vi kørte en tur ud for at finde et supermarked. Vi fandt et lille lokalt et, hvor det var noget sparsomt med varerne, men vi fik handlet det mest nødvendige. Vi skal dog lige vænne os til, at vi fatter minus af hvad der står på tingene. Men det er en del af oplevelsen :-)

Herefter kørte vi en tur til Balatonfüred, hvor vi fandt en Aldi. Så kunne vi få grillkul, kød osv.

Efter frokost gik vi til søen, hvor vi badede i det skønneste lune vand. Det var så dejligt. Og vi så ingen slanger - til glæde for Liv, der havde været lidt nervøs ved tanken om det.

Ungerne fik også prøvet den lille børnepool ved søbredden og vi tog et par ture i rutchebanen, det ender i søen. En super hyggelig eftermiddag.

Så gik vi tilbage til teltet og fik lavet lækker aftensmad med grillpølser, koteletter, majs og pastasalat.

(Liv har været fotograf)

Efter maden kørte vi en tur til Balatonfüred. Rigtig pommes frites land. Her fik vi en is og gik en tur på Strandpromenaden. Så en lille tur op af kysten i bil, hvor ungerne faldt i søvn og hjem til en øl under pavillonen.